Forum Newcastle United Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyZaloguj
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Strona 1 z 6
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Stowarzyszenie Toon Army Poland
Autor Wiadomość

Odpowiedz z cytatem
Post Stowarzyszenie Toon Army Poland 
Zakładam nowy temat, żeby nie było, że dużo gadam a mało robię. Mam nadzieję, że zbierzemy tutaj wszystkie informacje potrzebne NAM do [b]rejestracji stowarzyszenia Toon Army Poland.[/b]

Zapewne powielę parę wątków z tematu o fanklubie (notabene pozostawionego bez odzewu…) , gdzie trochę opisałem jakie musimy spełniać wymogi, ale jeszcze raz zbierzmy wszystkie rzeczy razem.

Zatem pierwsza sprawa – [b]dokumenty.[/b] Jak pewnie wiecie lub nie z rejestracją stowarzyszenia wiąże się sporo „papierkowej” roboty. Wszystkie dokumenty należy zanieść do sądu i czekać na pozytywną odpowiedź. Jeśli chce ktoś zapoznać się bliżej z całą tematyką polecam ten [u][url=http://poradnik.ngo.pl/x/339576]link[/url][/u]. Jest to swoiste kompendium wiedzy potrzebne do założenia stowarzyszenia. Tam też znajdują się wzory dokumentów (formularze KRS i inne), które można zobaczyć [u][url=http://poradnik.ngo.pl/x/340252]TUTAJ[/url][/u]. Nie trudno zauważyć, że trochę tego dużo, więc lepiej wcześniej zacząć przygotowania, aby zdążyć ze wszystkim.

Kolejna sprawa – [b]statut.[/b] [i]Statut to najważniejszy wewnętrzny dokument – „konstytucja” stowarzyszenia – to pisemnie potwierdzona informacja o zasadach jego działania.[/i] Myślę, że statut naszego stowarzyszenia powinien powstać tutaj – tworzony przez nas wszystkich. Można podeprzeć się statutem jednego z już funkcjonujących stowarzyszeń kibicowskich (z reguły są to podobne dokumenty) dodając/zmieniając przy tym zapisy, które nas najbardziej interesują. Zatem nie powinno sprawić nam to większego problemu, ale mimo wszystko powinni w tym uczestniczyć wszyscy zainteresowani, a nie odgórnie jedna czy dwie osoby.

Następny temat – [b]zebranie założycielskie.[/b] [i] Pierwszym krokiem prowadzącym do zarejestrowania stowarzyszenia jest zwołanie zebrania założycielskiego, które podejmuje oficjalną uchwałę o powołaniu do życia stowarzyszenia.[/i] Tutaj sprawa jest jasna – w takim zebraniu musi uczestniczyć minimum 15 osób. Moim zdaniem takie zebranie może odbyć się jedynie w warunkach zjazdu. Zjazd pozwoli zebrać nam odpowiednią liczbę osób w celu powołania stowarzyszenia. Wiem, że niekoniecznie są to najlepsze warunki do zakładania stowarzyszenia. Może ktoś nie będzie mógł jechać na taki zjazd a jest zainteresowany udziałem w tworzeniu stowarzyszenia. Poza tym wszystkie władze muszą zostać wybrane spośród uczestników zebrania, co też jest sporym ograniczeniem, jeśli osoby o dużym potencjale i możliwościach nie będą uczestniczyć w procesie tworzenia stowarzyszenia. Jednak wymóg podpisów wszystkich założycieli sprawia, że najsprawniej „odbębnimy” wszystkie procedury będąc w jednym miejscu i czasie razem. Zatem warto by rozreklamować kolejny zajazd jako spotkanie założycielskie, aby zachęcić jak największą liczbę osób do uczestnictwa w tym przedsięwzięciu. Jeśli macie inne pomysły jak zorganizować zebranie założycielskie to zapraszam do dyskusji i przedstawienie swoich propozycji.

Kolejna sprawa – [b]dalsze formalności związane z rejestracją naszego stowarzyszenia.[/b] [i] Po odbyciu zebrania założycielskiego stowarzyszenia, musimy złożyć wniosek rejestracyjny do KRS. Obowiązek ten należy do komitetu założycielskiego,  w związku z tym musi on wypełnić właściwe formularze oraz przygotować wymagane dokumenty i załączniki (np. statut, uchwały).[/i] Trzeba tutaj zastanowić się, kto dokona finalnej rejestracji. Moja propozycja jest taka, aby zrobił to nowo wybrany Prezes w sądzie, któremu podlega terytorialnie. Po skompletowaniu dokumentów i pozytywnym zarejestrowaniu w KRS taka osoba dalej złożyłaby wniosek o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej przez co uzyska numer [u]REGON[/u], założyła [u]konto bankowe[/u] stowarzyszenia oraz zgłosiła się do urzędu skarbowego w celu uzyskania numeru identyfikacji podatkowej – [u]NIP.[/u] Oczywiście to tylko moja propozycja i pomysł, z którym nie trzeba się zgadzać.

Wszystkie procedury i potrzebne formularze do wypełnienia znajdują się na stronie, którą podałem powyżej…  Jednak procedury procedurami, a życie toczy się swoim torem, więc warto zaczerpnąć informacji od osób, które już zakładały stowarzyszenie i dowiedzieć się jak to wygląda w praktyce (samo zebranie, składanie dokumentów etc.).

Jeśli poradzimy sobie ze stowarzyszeniem to myślę, że szybko uda nam się zostać oficjalnym fanklubem funkcjonującym przy klubie (ale to już odleglejsza perspektywa…)

Jak widzicie pracy przed nami sporo, więc liczę na [u]konstruktywną dyskusję, Wasze pomysły, propozycje…[/u] Nie zaśmiecajmy tematu prywatnymi zatargami, żalami i oskarżeniami (nie wnikam kto ma rację a kto nie, nie staję po niczyjej stronie). Jeśli można i jest taka chęć to prosiłbym o „przyklejenie” tematu, żeby gdzieś to wszystko nam się nie rozmyło. Proszę nie traktować tematu jako próby „rządzenia się” na forum. Nie interesuje mnie władza, liderowanie, przywództwo a jedynie chcę, żebyśmy konkretnie ruszyli z tematem naszego stowarzyszenia [b]Toon Army Poland[/b].

Pozdrawiam

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Odpowiedz z cytatem
Post  
No i brawo Smile

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG

Odpowiedz z cytatem
Post  
Spisałeś się Dajer Cool

Panowie z tego wynika, że kolejny zlot będzie bardzo ważny więc zapraszam wszystkich chętnych. Trzeba zacząć działać i urzeczywistnić nasze marzenia. Co do statusu to trzeba będzie poprosić jakiś inny fan club o szablon takowego statusu i zmodyfikować go według naszych potrzeb. Również trzeba będzie przeprowadzić głosowania na temat stołków które musimy obsadzić.

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG

Odpowiedz z cytatem
Post  
[quote="Papug"]Co do statusu to trzeba będzie poprosić jakiś inny fan club o szablon takowego statusu i zmodyfikować go według naszych potrzeb.[/quote]

Tak jak pisałem statuty niewiele różnią się od siebie.
Poniżej zamieszczam statuty niektórych stowarzyszeń kibicowskich, które są ogólnodostępne dla innych (mam nadzieję, że nie łamię prawa Wink )

Statut Stowarzyszenia „Fan Klub Liverpool FC Polska” – [url=http://fanklublfc.pl/site/statut/]zapraszam[/url]
Statut Stowarzyszenia "Fan Club Barça Polska" - [url=http://www.fcbp.pl/statut.php]zapraszam[/url]
Statut Stowarzyszenia  Polskich Fanów Chelsea F.C. „Chelsea Poland” - [url=http://chelseapoland.org/statut.pdf]zapraszam[/url]
Statut Stowarzyszenia Milan Club Polonia – [url=http://www.milanclubpolonia.pl/statut.pdf]zapraszam[/url]

Tak więc lwia część będzie identyczna, pozostaną nam do ustalenia szczegóły...

PS. Mam nadzieje, że nie tylko Krzychu i Papug są zainteresowani tym stowarzyszeniem...  Wink

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Odpowiedz z cytatem
Post  
Jak w niedzielę będę miał więcej czasu to bardziej się tym zainteresuje co i jak z tym statutem i dam swoje pomysły jak będę miał.
I kolejny zlot bedzie ważny i tu pomysł żeby go zrobić bardziej w centrum a nie nad morzem Smile Razz

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG

Odpowiedz z cytatem
Post  
Dobra robota Dajer:D


[quote="Krzychu"]No i brawo Smile[/quote]



TY LEPIEJ ODPOWIEDZ, BO LUD CZEKA:D

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Odpowiedz z cytatem
Post  
No i to mi się podoba.Chyba ten zlot letni będzie historyczny w naszym wykonaniu.Oby.

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG

Odpowiedz z cytatem
Post  
Po czytałem te statutu i szerze to Czelsi, Milanu czy Barcy to prawie się od siebie nie różnią tylko celem działania a tak reszta jest prawie taka sama. Tak więc trzeba zmienić cele tak żeby były dla nas w sam raz i tyle.  
Resztą działaniem stowarzyszenia to niech się zajmie ktoś kto ma o tym pojecie bo jak czytałem te pod punkty niższe o działalności i władzach to trochę dla mnie to takie skomplikowane jest Smile

No i oczywiście trzeba wybrać miasto w którym się to zarejestruje bo to miasto jest automatycznie siedzibą stowarzyszenia.

I jak mamy się na czymś wzorować to statut Barcy bo jest najbardziej przejrzysty Very Happy

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG

Odpowiedz z cytatem
Post  
Trzeba by było wziąć po kolei ten statut w obroty tutaj na forum, potem ewentualnie na zlocie w laptopie porobić poprawki, od tego trzeba zacząć...

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Odpowiedz z cytatem
Post  
Jest jeszcze jedna opcja do przemyślenia - możemy założyć [u]Stowarzyszenie zwykłe[/u]
chętnych odsyłam po więcej informacji [url=http://poradnik.ngo.pl/x/340827]tutaj[/url]

Tak na szybko:

-Stowarzyszenia zwykłe [b]nie rejestrują się w Krajowym Rejestrze Sądowym, tylko u starosty[/b]
-Stowarzyszenia zwykłe:
mają prostszą strukturę organizacyjną;nie mają osobowości prawnej;wiążą się z mniej zawiłymi formalnościami przy zakładaniu;mają ograniczone źródła finansowania – mogą to być tylko składki członkowskie;
-Stowarzyszenie zwykłe [b]mogą utworzyć co najmniej 3 osoby fizyczne [/b]
-Za wniosek o rejestrację opłaty skarbowe wynoszą 5 zł, a za każdy załącznik – 50 gr. Starostwo ma na odpowiedź 30 dni od dnia złożenia wniosku.
-Zawiązanie stowarzyszenia zwykłego jest prostszym, niż utworzenie stowarzyszenia zarejestrowanego w KRS, sposobem na podjęcie i prowadzenie formalnej działalności społecznej. Ale wiąże się też z pewnymi ograniczeniami. Mówiąc językiem prawnym: stowarzyszenie zwykłe nie jest podmiotem praw i obowiązków w zakresie prawa cywilnego (nie ma zdolności prawnej) oraz nie ma zdolności do czynności prawnych. W praktyce oznacza to, że np. nie może zawierać umów o przyznaniu dotacji, czy o wykonaniu zadania publicznego lub innej usługi.

[b]Stowarzyszenia zwykłe nie mogą:[/b]
powoływać swoich oddziałów terenowych,łączyć się w związki stowarzyszeń,zrzeszać osób prawnych (np. innych stowarzyszeń, firm itp.),prowadzić działalności gospodarczej,przyjmować darowizn, spadków, zapisów, otrzymywać dotacji, korzystać z ofiarności publicznej.
-[i]Jedynym źródłem finansowania działalności stowarzyszenia zwykłego są składki jego członków[/i] (są to jedyne dozwolone przez prawo przychody stowarzyszeń zwykłych).
-Stowarzyszenie zwykłe musi uzyskać numer REGON, NIP oraz musi założyć konto bankowe i składać sprawozdania

Jak się na to zapatrujecie?? Możemy założyć stowarzyszenie zwykłe, też wybrać władze, komisję rewizyjną itd, a przy okazji mamy tutaj uproszczona formę zakładania.... oczywiście wszystko do przedyskutowania

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Odpowiedz z cytatem
Post  
Jako, że ekipa warszawska podczas swoich obrad w środę ( Wink ) nieprzychylnie zapatrywała się na pomysł stowarzyszenia zwykłego postanowiłem wrzucić propozycję statutu (moje zmiany wyboldowałem - nie było ich wiele).... prosiłbym o propozycję poprawek, co dodać, co usunąć (choć raczej usuwać nie ma co...). Liczę na lawinowy odzew oraz to, że szybko ustalimy ostateczną wersję...

[b]statut (propozycja) - [url=http://www.eupload.pl/pfiles/4758/statut_toon_army_poland.doc]tutaj[/url][/b]

przy okazji o składkach nie ma w nim mowy... decyzję o wysokości składek podejmuje się za pomocą uchwały...

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Odpowiedz z cytatem
Post  
Przebrnąłem przez cały statut i szczerze mówiąc nie widzę potrzeby zmieniania go, raczej wszystko zostało ujęte w nim. Statut wisi od dłuższego czasu i jeszcze nikt nie zabrał na jego temat głosu Smile także wg mnie jest si, a ewentualne zmiany zrobi się na gorąco na zlocie/zebraniu założycielskim.

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Odpowiedz z cytatem
Post  
Ciekawe kto jeszcze zdołał przebrnąć oprócz Pepela, Papuga i innych nielicznych ...  Rolling Eyes
Panowie - zmieniamy tam coś czy nic??

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Odpowiedz z cytatem
Post  
Ja również zapoznałem się z całością. Jeśli czegoś brakuje to jest to szczegół. Moim zdaniem statut zawiera wszystkie potrzebne wątki. I podobnie jak Pepel uważam, że na zjeździe można go ewentualnie delikatnie podszlifować jeśli ktoś będzie miał jakiś pomysł.

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG

Odpowiedz z cytatem
Post  
Nazwa stowarzyszenie, proponuję wrzucić myślnik

„Fan Klub Polskich Kibiców Newcastle United - Toon Army Poland”

Kolejna kwestia, czy używamy nazwy Newcastle United, czy Newcastle United Football Club, czy ewentualnie Newcastle United FC.

Rozdział IV pkt. 21
"Posiedzenia Zarządu odbywają się nie rzadziej niż raz na sześć miesięcy."

Moja propozycja - nie rzadziej niż raz na 12 miesięcy.

To tak na gorąco.

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Odpowiedz z cytatem
Post  
Dzięki Mike za uwagi...

[quote]Nazwa stowarzyszenie, proponuję wrzucić myślnik

„Fan Klub Polskich Kibiców Newcastle United - Toon Army Poland” [/quote]

pełna zgoda... bedzie bardziej czytelnie

[quote]Rozdział IV pkt. 21
"Posiedzenia Zarządu odbywają się nie rzadziej niż raz na sześć miesięcy."

Moja propozycja - nie rzadziej niż raz na 12 miesięcy. [/quote]

też się nad tym dłużej zastanawiałem jak to ma wyglądać w praktyce... lepiej dla nas jak będą te spotkania - jak Mike napisał - co 12 miesięcy... tylko pytanie, czy prawo nie stanowi inaczej... możliwe że taki jest wymóg, aby zarząd zbierał się chociaż raz na pół roku... ale wszystko jest do sprawdzenia...

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Odpowiedz z cytatem
Post  
[quote="Dajer"]
też się nad tym dłużej zastanawiałem jak to ma wyglądać w praktyce... lepiej dla nas jak będą te spotkania - jak Mike napisał - co 12 miesięcy... tylko pytanie, czy prawo nie stanowi inaczej... możliwe że taki jest wymóg, aby zarząd zbierał się chociaż raz na pół roku... ale wszystko jest do sprawdzenia...[/quote]

Właśnie sprawdziłem.
Prawo o stowarzyszeniach nic nie narzuca, daje dużą dowolność jeśli chodzi o te kwestie.

Art. 2. ust.2
"Stowarzyszenie samodzielnie określa swoje cele, programy działania i struktury organizacyjne oraz uchwala akty wewnętrzne dotyczące jego działalności."

Także myślę, że lepiej dać sobie trochę mniej rygorystyczny wymóg, który z jednej strony nie wyklucza częstszych spotkań, a jednocześnie nie narzuca odgórnie ciasnych terminów.

I jeszcze jedno.

"Uchwałę w sprawie zmiany statutu oraz uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia podejmuje Walne Zebranie Członków kwalifikowaną większością 2/3 głosów, przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania."

Jak teraz nie dopracujemy statutu, to obawiam się, że potem nawet najbardziej kosmetyczna zmiana będzie nie do wprowadzenia, bo zebrać przynajmniej połowę członków będzie baaardzo ciężko.  Very Happy

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Odpowiedz z cytatem
Post  
[quote="Mike"]

"Uchwałę w sprawie zmiany statutu oraz uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia podejmuje Walne Zebranie Członków kwalifikowaną większością 2/3 głosów, przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania."

Jak teraz nie dopracujemy statutu, to obawiam się, że potem nawet najbardziej kosmetyczna zmiana będzie nie do wprowadzenia, bo zebrać przynajmniej połowę członków będzie baaardzo ciężko.  Very Happy[/quote]

no właśnie o to mi się rozchodzi... jak teraz nie przyłożymy się to potem... może być to nierealne  Confused

Przy okazji proponuję do zarządu wybrać 3 osoby (można wg zamieszczonego przeze mnie statutu od 3 do 6 osób wskazać)... Komisja rewizyjna - standardowo - 3 osoby, ale myślę, że tu akurat obsada nie ma tak istotnej roli...

Co do zarządu, żeby już na zjazd wyklarować te kilka osób-kandydatów rzucam pare propozycji... nie chce nikogo faworyzować ale widziałbym kogoś z grona: Papug, Mike, Krzychu, Woody, Pepel...  może w ten sposób unikniemy "targów" a i sprawniej podejmiemy stosowne decyzje...

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Odpowiedz z cytatem
Post  
No to ja jeszcze do tego grona zgłaszam Dajera i Eljota oczywiście.

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Odpowiedz z cytatem
Post  
[quote="Dajer"]

[b]Stowarzyszenia zwykłe nie mogą:[/b]
powoływać swoich oddziałów terenowych,łączyć się w związki stowarzyszeń,zrzeszać osób prawnych (np. innych stowarzyszeń, firm itp.),prowadzić działalności gospodarczej,przyjmować darowizn, spadków, zapisów, otrzymywać dotacji, korzystać z ofiarności publicznej.
-[i]Jedynym źródłem finansowania działalności stowarzyszenia zwykłego są składki jego członków[/i] (są to jedyne dozwolone przez prawo przychody stowarzyszeń zwykłych).
-Stowarzyszenie zwykłe musi uzyskać numer REGON, NIP oraz musi założyć konto bankowe i składać sprawozdania
[/quote]
czyli statut zaproponowany przez Ciebie odpada, jest tam w nim napisane o współpracy z organizacjami, otrzymywania wsparcia od osób prawnych itp.

ja myślę, że stowarzyszenie zwykłe to słabszy pomysł ze względu na te ograniczenia.
skoro to nasze stowarzyszenie chcemy 'podpiąć' pod klub i zostać oficjalnym fan klubem to czy to nie jest działanie wbrew tym ograniczeniom?
i w ogóle dlaczego mamy nie móc otrzymywać dotacji? z tego może wyniknąć coś fajnego. są fundusze chociażby z EFSu, gdzie dzięki starannie napisanemu projektowi możemy dostać kasę na jakiś cel, nawet wielkie spotkanie kibiców z całej Polski, obmyślimy program i tak dalej, ludzie dostają pieniądze na takie rzeczy. moja matka jest ekspertem od spraw funduszy z Unii i mógłbym ją poprosić o pomoc w takim przypadku.
ja jestem za stworzeniem normalnego stowarzyszenia, tego 'niezwykłego'

tyle Cool

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Strona 1 z 6
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny

 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach