Nastepny mecz

Rywal Newcastle

Newcastle United

West Ham United -:-
 
30.03.2024
St. James' Park, Newcastle

Ostatni mecz

Rywal NUFC Manchester City

Newcastle United

2-0
 
16.03.2024
City of Manchester Stadium, Manchester

Tabela Championship

LpDrużynaMeczePunkty
1.Arsenal FC 2864
2.Liverpool FC 2864
3.Manchester City 2863
4.Aston Villa 2956
5.Tottenham Hotspur 2853
6.Manchester United 2847

NUFC.PL zmienia się dzięki Wam!
Zapraszamy do korzystania z nowego systemu komentarzy, o wiele więcej zmian jest coraz bliżej.

NUFC - dolacz do nas

NUFC.PL tworzą kibice dla kibiców. Przyłącz się do nas i pomóż sprawiać, że strona staje się dla Was lepsza!
Kontakt przez dział Współpraca lub wiadomość na Facebooku.

Newcastle United Aktualności

Oficjalnie: Kancelaria potwierdza, że poprowadzi sprawę NUFC

2020-09-14 17:29:47 Dodał: MarcinKomentarze:

Serwis Newcastle United - NUFC PLMike Ashley wynajął londyńską kancelarię prawną, która ma zająć się jego walką z Premier League po odrzuceniu niedawnego przejęcia klubu.

Premier League przekazała Amandzie Staveley, braciom Reuben i PIF, że potrzebują więcej informacji, aby ustalić kto ostatecznie będzie właścicielem klubu podczas testu właścicieli i dyrektorów.

Jednak Staveley i spółka wycofali się z umowy, twierdząc, że dostarczyli wyczerpujących odpowiedzi i poświadczeń od najwyższych możliwych instancji w Arabii Saudyjskiej, a przeciągający się w nieskończoność proces doprowadził inwestorów do frustracji.

Kancerlaria Blackstone Chambers opublikowała na swojej stronie internetowej oświadczenie.

„Shaheed Fatima QC i Nick De Marco QC będą pracować dla Newcastle United FC i Mike’a Ashleya (z ramienia Dentons) w sporze z Premier League w sprawie odrzucenia oferty przejęcia złożonej przez PCP Capital Partners, Reuben Brothers i Publiczny Fundusz Inwestycyjny Arabii Saudyjskiej (PIF) na podstawie testu właścicieli i dyrektorów”.

 

Komentarze:

Komentarze:

 
2020-09-14 19:41:25

Będzie się działo :) szykuje się największy proces w dziejach Premier League i jeden z największych w historii brytyjskiego sportu.

 
 
 
2020-09-14 19:59:11

Gruby nie odpuści kasy za nieudane przejęcie

 
 
 
2020-09-14 21:24:30

Tym razem jestem po jego stronie niech dopierdoli ile wlezie tej Premier League bo to kabaret co się wyprawiało z przejęciem.

 
 
 
2020-09-14 21:24:41

Tym razem jestem po jego stronie niech dopierdoli ile wlezie tej Premier League bo to kabaret co się wyprawiało z przejęciem.

 
 
 
2020-09-14 22:08:51

Ja też trzymam kciuki za grubasa, jak ma od nas odchodzić, to przynajmniej na koniec pożegnajmy go dobrze.

 
 
 
2020-09-15 04:12:08

Czyli tak, jak napisałem kilka miesięcy temu. Nie było przeszkód formalnych do przejęcia klubu, a sprawę blokowała Premier League ze względu na lewackie organizacje i kilka klubów. Teraz typuję, że załatwią sprawę ekspresowo i kolejna oferta Saudyjczyków zostanie zatwierdzona ekspresowo. Dodatkowo Liverpool i Tottenham będą zagrożone sporymi karami. Zawsze to lepsze, niż wypłata setek milionów lub nawet miliarda odszkodowania. To jest system anglosaski i tam się płaci słono za utracone korzyści.

 
 
 
2020-09-15 06:14:00

Pytanie czy Saudyjczycy są nadal zainteresowani kupnem, czy po prostu Ashley wyniuchał łatwy zarobek 😅

 
 
 
2020-09-15 06:46:38

Sądzę, że dalej są.

 
 
 
2020-09-15 08:56:41

Ashley się dogadał z Arabami już dawno temu. Przybili przedwstępna umowę kupna-sprzedaży. Nie dziwne, że chłop się wkurwił. Myślę, że kolejną ich ofertę przyjmie w ciągu sekundy.

 
 
 
2020-09-15 09:57:58

Pewnie, że przyjmie. Podejrzewam, iż drugie tyle wziął pod stołem lub w postaci ulg dla swoich biznesów. Jedyne co chcę teraz zobaczyć, to tłumaczenia Mastersa. Miał przeciw sobie opinię publiczną i kluby z jednej strony, a rząd, przepisy i kibiców Newcastle z drugiej. Kiepska perspektywa. Cytując Churchilla "miał do wyboru hańbę lub wojnę. Wybrał hańbę, a będzie mieć wojnę".

Jedynym bezpiecznym rozwiązaniem dla PL w tej sytuacji jest ponowna oferta Saudów i klepnięcie jej bez zbędnej zwłoki. Do tego duuuża wyrozumiałość przy transferach i wymogach FFP.

 
 
 
2020-09-15 10:31:23

Miki nie do końca gdyz jeśli PL zatwierdziło by druga ofertę Arabów to sami sobie strzeliliby w stopę i pokazali ze cała ta szopka z przejęciem była niepotrzebna. Wojna może trwać... Z drugiej Ashley nie odpuści bo wie że odszkodowanie będzie wysokie jeśli wygra sprawę

 
 
 
2020-09-15 11:06:15

@Dejwid21 i tak, i nie. Przez kilkanaście tygodni mądre głowy jednym głosem twierdziły, że nie ma podstaw do blokowania transakcji. Wszyscy się dziwili, że trwa to tak długo. Teraz PL nabiera wody w usta i odmawia komentarza. Dopiero komunikat klubu zmusił ich do zajęcia oficjalnego stanowiska i jest ono bardzo lakoniczne. Jakoś wcześniej tak nie robili. Sprawa śmierdzi. Moim zdaniem PL liczyła, że do gry wejdą Amerykanie i wszystko się jakoś ułoży.

 
 
 
2020-09-15 11:30:09

Ashley zwęszył grubą kasę. Trzeba pamiętać, że on również poniósł dużą stratę. Pieniądze ze sprzedaży miały być wykorzystane do dofinansowania Sport Direct oraz przejmowania innych podmiotów. Były o tym artykuły. Decydując się na sprzedaż miał moim zdaniem zapewnienie, że dojdzie ona do skutku. Przypomnę tylko, iż Saudyjczycy zakładali podmioty do przejęcia klubu już w styczniu. Były na ten temat informacje wraz z publikowanymi wypisami z sądów rejestrowych. Był zachwyt, jak to jest profesjonalnie zorganizowane i przemyślane. I teraz mieliby opóźniać przez kilkanaście tygodni transakcję z powodu jednego papierka? Oświadczenia, kto jest właścicielem? Przecież - z tego co pamiętam - potwierdzali jego posiadanie przy składaniu dokumentów. Wszystko to się kupy nie trzyma. Stawiam, że będą to chcieli załatwić po cichu. Najlepszy dowód to to, że teraz siedzą cicho i nic poza ich dementi nie trafia do mediów. Ciągłe wyczekiwanie. Największe stacje telewizyjne też siedzą cicho. Jakby każdy się bał.

 
 
 
2020-09-15 12:08:33

@Miki za co kary mają dostać Liverpool i Tottenham ?

 
 
 
2020-09-15 12:22:15

Bo to właśnie te dwa kluby miałyby blokować transakcję z obawy przed rosnącą rywalizacją w lidze. Z tego co czytałem robiły to tylko dla zasady, bez poparcia w dowodach na nielegalność transakcji.

 
 
 
Marcin Marcin 2020-09-15 13:06:30

Miki - z tymi klubami to raczej wymysł prasy, Master to bezpośrednio zdementował

Z tego co wiem to w konsorcjum vs Premier League głownie chodzi o brak zgody, kto będzie właścicielem ostatecznie (PIF jest własnościa Arabii Saudyjskiej, wiec PL chciało to powiązać z państwem, Staveley twierdziła, że dostarczyła zapewnień, że jest PIF jest niezależny).

Są tutaj różne zdania konsorcjum i PL, więc PL, które też wg nich opierało się w swoich działaniach na poradach prawnych zaoferowało niezależny arbitraż, z którego prawdopodobnie nigdy nie skorzystano.

Być może ta obecna sprawa ma to rozwiązać, być może chodzi o odszkowanie, być może o to i to albo o coś co nigdy nie wypłyneło publicznie.

 
 
 
2020-09-15 13:28:24

To że Masters coś dementuje nie oznacza, że tak nie było. Twierdzi, że zaproponował arbitraż, ale ewentualne postępowanie w takich przypadkach trwa miesiącami, jeśli nie latami. Tu nie ma drogi na skróty. W tym czasie zero transferów, bo przecież transakcja jest w toku. Wyjątkowo brudne zagranie. Chciał arbitrażu, aby uniknąć ewentualnego procesu. Niestety nikt nie zauważa, ży byłby to pierwszy przypadek tego typu. A co z Man City? Podobno w momencie zakupu stał za nimi fundusz wart dziesiątki miliardów powiązany bezpośrednio z tamtejszą władzą. Też mieli arbitraż, aby ustalić, kto tym zarządza? Teoretycznie arbitraż powinien być wymagany zawsze, gdy jest w grze jakiś fundusz lub więcej jak jeden właściciel.

 
 
 
2020-09-15 14:10:33

PL nie znalazł żadnych dowodów to raz, dwa że ponad pół roku temu wpłynęły została zarejestrowana spółka, która miała przejąć NUFC i byli w niej podani zarządcy, którzy jak się później okazało nie byli powiązani w żadnym stopniu z BinSalmanem. PL przedłużało wszystko specjalnie licząc właśnie na rosnące zniechęcenie nabywców. Bez żadnych podstaw faktycznie wpłynęli na wycofanie oferty zakupi klubu. Zrobili to z premedytacją i tylko się ośmieszyli na świecie. Oczywiście cała wibe zrzucili na potencjalnych nabywców. Jakoś przy przejęciu Man City nie robili żadnych problemów, miło że od samego początku wiadomo było czyj bedzue klub. To tylko pokazuje podwójne standardy Premier League i za to powinni ponieść srogą karę a cały zarząd powinien zostać odwołany natychmiast.

 
 
 
2020-09-15 14:25:17

Jaki skład na dziś?

Darlow
Manquillo Fernandez Lascelles Lewis
Almiron Longstaff Shelvey Fraser
Joelinton Wilson

Mam nadzieję, że Bruce da odetchnąć i wpuści w razie konieczności z ławki Carolla i ASM. Pierwszy szklany, drugi zbyt cenny, żeby wysyłać go na drwali z Blackburn

Chciałbym też zobaczyć Almirona i Joelintona żeby chłopaki czuli się ważną częścią zespołu i mieli motywację do walki o 1 skład

 
 
 
Marcin Marcin 2020-09-15 15:37:18

W przypadku City jest trochę inaczej, bo tam właścicielem funduszu były prywatne osoby, a PIF należy do królestwa Arabii Saudyjskiej, co komplikuje dojście do tego kto tak naprawdę może pociągać za sznurki + łączy ich z kontrowersjami n/t Arabii Saudyjskiej.

Tu nie chodzi o tyle o dyrektorów spółki, która została powołana żeby przejąć klub tylko, tzw. UBO (Ultimate Beneficial Owner). Teraz często jest kilka lub dużo więcej warstw zanim dojdzie się do tego kto jest tak naprawdę ostatecznym właścicielem firmy. A to dość ważny temat przez wszelakie afery związane z praniem brudnych pieniędzy, finansowanie terroryzmu przez spółki widmo. Wiele czołowych banków płaciło miliardy kary, gdy niedopilnowali tego i PL też na pewno bardzo dba żeby mięc czyste rączki.

PIF prawdopodobnie zależy, żeby PL nie powiązało ich z państwem przez kontrowersje zwiazane z prawami człowieka w Arabii czy Dżamalem Chaszukdżi. Stąd cały spór i potrzeba zewnętrznej strony, która rozstrzygnie czy PL miało podstawy czy nie. Po to jest arbitraż, gdy strony nie mogą się dogadać jak jest rzeczywiście, ale nie chcą jeszcze iść z tym do sądu.

Ja osobiście nie spodziewam się , że wyjdą tu jakieś spektakularne afery, więc jeśli Masters coś zdementował to zakładam, że tak było, ale mam nadzieję, że procedury PL nie są zgodne z prawem, ograniczają zdrową konkurencję lub nie mieli podstaw żeby odwlekać decyzję i potraktują to jako zaniedbanie/działanie na szkodę klubu/konsorcjum. Gość, który będzie bronił NUFC jest ekspertem od prawa sportowego i reprezentował m. in. Tysona Fury, największe kluby Premier League czy Harrego Kane'a.

 
 
 
2020-09-15 16:43:23

@Marcin jest tylko jedno "ale". W tym samym czasie fundusz PIF kupował sporo innych spółek, również z branży "wrażliwych" i jakoś nikt nie kwestionował tego faktu. Były tam takie potęgi jak chociażby Disney czy Amazon (ogólnie branża rozrywkowa i informatyczna). I żadna komisja nadzoru w USA nie sprawdzała źródeł finansowania? Nikt nie pytał o finansowanie terroryzmu albo prawa człowieka?

 
 
 
Marcin Marcin 2020-09-15 17:22:04

Wiem, że kupowali i to za ogromne sumy, tylko jeśli to są po prostu udziały w spółkach, to coś innego niż, gdy mają co najmniej 51% udziałów, bo wtedy przejmują kontrolę, tak jak byłoby w przypadku NUFC. Wiele firm przejęć też potrafi być bardzo złożona i ciągnie się miesiącami/latami i bywają blokowane.

Ale masz rację, że wymagania PL są trochę z kosmosu, zwłaszcza że to jest po prostu organizacja, a nie jakaś wyrocznia. Przecież Anglia trakuje Arabię jako swojego sojusznika i sprzedaje broń do Arabii Saudyjskiej, więc dziwne, że jest problem ze sprzedaża klubu piłkarskiego. Dlatego jestem ciekawy co z tego wyjdzie.

 
 
 
2020-09-15 17:44:38

Marcin niestety nie masz racji. Wielkość udziału ma znaczenie w przepisach antymonopolowych. W kwestii terroryzmu i prania brudnych pieniędzy ważna jest kwota transakcji i kraj pochodzenia kapitału. Gdyby były jakieś zastrzeżenia, to wszystkie aktywa PIF zostałyby zamrożone, a nie zostały. Nie można być "trochę" terrorystą, lub "trochę" przestępcą finansowym. Jak słusznie zauważyłeś w tym samym czasie rząd Wielkiej Brytanii sprzedawał im broń za kilka miliardów. Sprawa piractwa też upadła. Gdzie tu logika? Przecież nawet Masters w wywiadzie mówił o szybkim dopięciu całego przejęcia. Jak on to powiedział? Zostały tylko kwestie techniczne?

 
 

Wróć do newsów